Frågor & Svar om konsertbiljetter

I Sverige ger ordinarie biljettkassor ingen ångerrätt på evenemangsbiljetter. Därför är Biljett Nu ett populärt alternativ för den som vill sälja sin biljett till ett evenemang som man av någon anledning inte kan gå på.
 
Lika lycklig blir den som här hittar den där biljetten till ett evenemang som enligt alla andra är slutsålda. Enkelt och säkert utan att vara utlämnad till annonssajter!
 

¤ Jag har köpt biljetter men fick ingen bekräftelse.

Det kan vara så att du råkade ange felmailadress eller att bekräftelsen har hamnat i skräpposten. Kolla gärna i skräpposten eller kontakta kundtjänsten så mailar de om bekräftelsen.

¤ När får jag mina biljetter?

Vi arbetar för fullt för att leverera alla biljetter så snart som möjligt. De biljetterna som vi säljer till våra kunder är biljetter vi har i lager och biljetter som vi köpt och betalat men ännu inte fått levererade. Vi jobbar med många olika evenemang och fokuserar mest på evenemang som ligger närmast i tiden och skriver därför tydligt våra leveransvillkor på hemsidan för att kunden ska slippa oroa sig.

¤ Varför ska jag registrera mig för att köpa biljetter?

Det är viktigt vid nät- och postorderhandel att man lämnar namn, adress, telefonnummer och e-postadress för att kundservice ska kunna kontakta beställaren vid frågor angående ordern och naturligtvis för att ordern ska kunna skickas ut till beställaren! Dina uppgifter lämnas inte till andra företag förutom till säkra banker och betalväxlar om det är några frågetecken kring din betalning.

¤ Hur kan ni ha biljetter när arrangören påstår att konserten är utsåld?

Biljett Nu är en biljettförmedling. Vår personal köper, byter och säljer biljetter som redan är ute på marknaden. Vi köper av privatpersoner, företag, sponsorer som av någon anledning inte kan gå på det aktuella evenemanget och direkt från arrangören. Dessutom är det många som kommer till oss för att sälja biljetter vilket är tryggt, snabbt ock enkelt.

¤ Är biljetterna äkta?

Ja, biljetter som passerat Biljett NU:s kontroll är originalbiljetter! Skulle något tekniskt fel uppstå vid arenans insläppsautomater - ring oss: 0771-77 66 00 eller maila till info@biljettnu.se så rycker vi ut och hjälper dig att komma in

¤ Kan jag kontakta er om jag vill sälja biljetter?

Javisst! Privatpersoner och företag som vill sälja enstaka biljetter mejlar vilka platser det gäller info@biljettnu.se Ange Säljes och evenemangets namn eller artist i rubriken, tack.

¤ Kan jag reservera biljetter per telefon eller mejl?

Det är mycket attraktiva biljetter till föränderliga marknadspriser och säljs därför mot direktbetalning i första hand via biljettnu.se eller i vår butik på Klara Norra Kyrkogata i Stockholms city. Kontakta kundtjänst på telefon 0771-77 66 00 om du har problem med att beställa!

¤ Vi är 2 personer, får vi automatiskt sitta bredvid varandra?

Ja, om det inte står singelplats (eller enstaka plats) så blir det platser ihop. Större sällskap kan vid platsbrist delas upp om 2, 3 eller 4 personer och så vidare i rad, beroende på hur många biljetter det gäller. Vid beställning av två biljetter (ej uttryckligen benämnda singelplatser) får ni alltid sitta ihop.

Vid köp av singelplatser får man alltid spridda platser.

¤ Jag har köpt en ståplatsbiljett till det evenemang mina kompisar har sittplatser till, kan jag byta in min biljett på Biljett Nu så att vi får sitta tillsammans? 

Om vi har möjlighet hjälper vi gärna till så att ni får sitta tillsammans! För byte får du kontakta kundtjänst per telefon eller mail.

¤ Varför står det ett annat namn på biljetter?

När du köper biljetter i andra hand innebär det att man inte får sitt namn på biljetten. Skälet till detta är att originalbiljetter aldrig ändras. Vilket namn som står på biljetten saknar betydelse då biljetten till din konsert är opersonlig. 

¤ Vad betyder det när det står "Ring för info" när jag ska köpa biljetter?

Det är ont om biljetter på marknaden. Du kan förbehållslöst anmäla dig till en väntelista för evenemanget. Vi kontaktar dig när biljetter åter finns att boka. Du är inte bunden att köpa något.

¤ Hur vet jag vilka platser som är bästa eller bra sittplatser?

Vi är ett biljettorg som köper och säljer biljetter i andra hand. Dessa biljetter är antingen fysiska biljetter som finns på lager nu eller betalda leveranser som vi väntar in. Därför har vi ingen funktion där man får välja eller se sina platser innan man har fått dem. Men ibland kan man ringa till kundtjänsten och få veta vad som finns på lager för omedelbar leverans. Du når oss på 0771 77 66 00 vardagar 12-16.

¤ Jag har fått en faktura och undrar om man kan flytta fram förfallodatumet?

Vi samarbetar med Arvato Finans som sköter faktureringen åt oss. Alla faktura frågor hänvisas till de. Du når de på 0340 66 44 00. 

¤ Jag kan inte genomföra köpet, vad är felet?

Stäng av allt och radera kakorna. Börja om på nytt. Om det inte går att välja antalet på respektive kategorin så kan det vara så att det bara finns 1 biljett kvar eller någon annan köper samtidigt. Prova nästa kategori/bänkrad. Får du problem med bokningen får du gärna ringa oss på 0771 77 66 00 (vardagar 12-16) eller komma förbi butiken på Klara Norra Kyrkogatan 13 bakom Åhléns City (vardagar 12-16) så hjälper vi dig.

 

KORT, DIREKTBANK, FAKTURA ELLER DELA UPP BETALNINGEN
KÖP BILJETTER BETALA ALTERNATIV